Ford Mustang Mach-E, un „ponei” electrizant

Academia Barbatilor

Primul SUV electric de la Ford a fost prezentat publicului larg. Se numește Mustang Mach-E și e un Mustang împachetat într-un crossover, care promite performanțe demne de legendarul său nume. Ford Mustang Mach-E este prima mașină care poartă numele Mustang și care nu se încadrează în clasicul profil al acestei familii ce a făcut furori de-a lungul anilor. Automobilul are un bot fără grilă la exterior și o uriașă interfață cu touchscreen la interior.

Cinci lucruri trebuie să știi despre noul Ford Mustang Mach-E:

1 Va fi un automobil profitabil

ford Mustang Mach-E
Foto: techcrunch.com

După câțiva ani în care producătorii de automobile electrice au pierdut bani odată cu lansările acestor variante (dintre aceștia făcând parte inclusiv Ford, care a intrat pe piața EV acum aproape 10 ani), președintele Jim Hackett a declarat că se așteaptă că Mustang Mach-E să devină repede o mașină care va face profit. „Cred că vom atrage o mulțime de cumpărători cu acest model”, a declarat Hackett, în total contrast cu o altă declarație, cea a lui Sergio Marchionne, ultimul CEO al Fiat Chrysler, care a îndemnat oamenii să nu cumpere automobilul electric Fiat 500e, deoarece compania pierde nu mai puțin de 14.000 de dolari cu fiecare mașină fabricată.

2 Dispune de o nouă tehnologie

Mach-E debutează o suită de tehnologii inedite pentru Ford, cea mai notabilă fiind cea care vizează un nou setup de interior, a cărui vedetă e un display vertical, de 15 inci, ce se alătură unui cluster informațional de 10,2 inci, plasat în fața șoferului.

ford Mustang Mach-E
Foto: techcrunch.com

Sistemul de infotainment introduce noul sistem SYNC, ce include o zonă customizabilă în care șoferul își poate seta preferințele, oferindu-i-se sugestii personalizate. „Este doar începutul a ceea ce putem crea prin intermediul inteligenței artificiale”, a declarat Hackett. „Automobilul începe să te învețe ce trebuie să faci în cele mai interesante moduri cu putință, adaptându-se la stilul personal de șofat”.

3 Performanțe de top

Modele de vârf ale gamei Mustang Mach-E vor ajunge de la 0 la 100 km/h în maxim 3 secunde, dezvoltând 459 cai putere și un cuplu de 830 nm. Aceste cifre îl fac mai rapid ca un Porsche Macan Turbo, comparându-l cu un Porsche 911 GTS. În privința celorlalte modele, se estimează că ele vor ajunge de la 0 la 100 km/h în jur de 6 secunde.

ford Mustang Mach-E
Foto: techcrunch.com

„Am susținut că o mașină care are pe ea mustangul, trebuie să se conducă precum o mașină Mustang, să se simtă ca o mașină Mustang și să aibă spiritul unei mașini Mustang”, a spus Bill Ford, directorul executiv al companiei Ford, totodată strănepotul fondatorului Henry Ford. „Eu am condus-o și e ca o rachetă”.

Distanța maximă parcursă pentru o singură încărcare a bateriei se estimează că va fi, în funcție de model, între 337 și 480 km. Mach-E va avea o baterie standard de 75,7 kWh și, la comandă, una mai mare, de 98,8 kWh.

4 Prețul pare atractiv

Se estimează că Mach-E va ajunge în showroom-uri la finalul anului 2020, în variantele „Premium” și „First Edition”, urmate de un model GT în primăvara lui 2021. Prețul de pornire – fără taxele de 7500$ – va fi, în Statele Unite, de 43.895$ pentru modelul de bază „Select” și 60.500$ pentru GT.

„Cred că publicul e pregătit pentru vehiculele electrice performante, care sunt evaluate la un preț corect”, a declarat Hackett. „Suntem siguri că prețul va atrage mulți cumpărători”.

5 Un Mustang adevărat

ford Mustang Mach-E
Foto: extremetech.com

Mach-E nu a fost dintotdeauna prevăzut pentru a intra în categoria Mustang. Decizia a fost aprobată chiar de directorul Ford, un mare iubitor al acestui brand și un cunoscut iubitor al mediului înconjurător. „Problema a fost că dacă-ți doreai performanță, trebuia să renunți la factorul <verde>”, a spus Ford. Între timp, însă, tehnologia ne-a întins o mână și am reușit să găsim un loc în care ambele ambiții să se unească. E un lucru pe care l-am așteptat de multă vreme. Pur și simplu, iubesc mașina asta”.

Citește și: Volvo XC 40 Recharge, prima mașină electrică de la Volvo