GDPR – oportunitate pentru afacerea ta

În ultimele luni, subiectul GDPR (regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal, în vigoare din 25 mai) a acaparat discuțiile din zona de business. Din nou, un topic de conformare, cu conotații negative (amenzi), ocupă timpul și energia antreprenorilor și managerilor. Dezbaterile sunt destul de superficiale și lipsite de substanță.

Ca antreprenor este complicat să stabilești ce ai de făcut legat de GDPR, dacă ai nevoie să externalizezi și cum selectezi consultantul, ce buget aloci pentru proiect, ce răspundere rămâne la ține și mai ales ce livrabile aștepți de la consultant.

Pentru acest material vă prezint abordarea mea referitoare la GDPR.

GDPR este o oportunitate de business

Majoritatea jucătorilor din piață aleg varianta indusă de mediu, aceea de conformare, cu teamă. Ei bine, poți alege să te poziționezi diferit și să vezi cum acest context poate să aducă plus-valoare și oportunități noi pentru tine și afacerea ta.

Ai varianta de a renunța la o linie de business valoroasă, pentru că nu ești GDPR compliant și e foarte greu să devii, sau poți face o ajustare simplă, inovativa, în modelul actual de business, care să lase concurența mult în urmă.

GDPR – proiect strategic pentru afacerea ta

Cum ar fi să folosești această oportunitate pentru a evalua performanța afacerii tale? Ai avut curiozitatea să vezi cum stai la capitolul productivitate (cifră de afaceri/nr angajați sau profit/nr angajați), față de liderii din industria ta? Atunci știi unde te afli și ce ținte poți să stabilești.

Proiectul strategic GDPR este o bună oportunitate prin care poți targeta o creștere de productivitate de 20-50% (depinde de etapa de dezvoltarea a afacerii).

Ce înseamnă Proiect strategic cu componenta GDPR?

În primul rând, este un proiect amplu, cu target definit (mai sus), fără a fi limitat la conformarea cu normele GDPR.

Ordinea corectă este:

Business / Procese -> Legal / GDPR -> IT / Securitate.

Astfel, Proiectul strategic cu componenta GDPR aduce pe masă subiecte profunde cum sunt:

–  Oportunități de remodelare a afacerii (modelului de business și proceselor)

–  Optimizarea organizațională: infrastructura, procese, fluxuri și securitatea datelor

–  Implementarea GDPR.

Avantajul alegerii acestei variante este că, alocând un buget cu 30-50% mai mare vei avea rezultate cuantificabile în termeni de profitabilitate. ROI (return of investment) poate fi situat în plaja 200-300%.