De ce și cum îi afectează impotența pe bărbații tineri

Academia Barbatilor

Impotența este o manifestare a incapacității de a susține o erecție și astfel apare incapacitatea de a realiza actul sexual. Deși este o afecțiune mai des întâlnită în rândul bărbaților trecuți de 50 de ani, ea poate apărea și la persoane tinere, având diverse cauze.

Cauzele impotenței la bărbații tineri

Cel mai adesea avem de a face cu o impotență de natură psihologică, cauzată de diverși factori stresori. Apar însă probleme erectile și atunci când diverse afecțiuni fizice pun stăpânire pe corp, dincolo de aparatul genital.
Bolile de inimă, diabetul, boli hormonale și încă o paletă destul de largă de astfel de afecțiuni pot afecta calitatea actului sexual și a erecției. La acestea, însă, se adaugă o serie de probleme emoționale ce împiedică funcționarea corespunzătoare a procesului erectil. Depresiile, tulburările anxioase sau abuzul de diverse substanțe, fie ele legale sau ilegale sunt printre cei mai frecvenți factori de gen.

De asemenea, s-a constatat o creștere a problemelor de implicare intimă în cazul bărbaților ce consumă excesiv materiale pornografice. Astfel, aceștia deși pot genera și menține o erecție de unii singuri sub stimulul pornografiei, nu o pot replica și în viața de cuplu.

Remedii pentru impotența la bărbații tineri

Dacă la nivelul afecțiunilor fizice există diverse suplimente și medicamente ce ajută atât din punct de vedere hormonal, cât și al vascularizării din zona genitală, pentru impotența bărbaților tineri de natură psihologică, se pot realiza tehnici fizice ce vin în ajutorul vieții de cuplu.

Dr. Barbara Keesling, specialist în terapia de cuplu și sexuală oferă în cartea sa, Plăcerea sexuală, câteva exerciții pentru cele patru faze ale erecției: inițierea, umplerea, rigiditatea și menținerea.

  • Inițierea se petrece la nivel mental și interferențele justifică de ce unii bărbați nu obțin ziua sau seara erecții la fel de puternice ca cele involuntare matinale.
    Pentru această fază exercițiul propus de dr. Keesling începe printr-o automângâiere în zona penisului, cu ajutorul unei loțiuni. Însă ea recomandă folosirea unor mișcări lente și diferite de cele de masturbare, ba chiar folosirea celeilalte mâini decât cea pe care o utilizezi în mod regulat pentru autosatisfacție. Ar trebui să faci acest lucru timp de cinci minute, zilnic pentru câteva săptămâni, indiferent dacă obții sau nu erecție sau simți vreo excitare.
  • Umplerea este momentul în care penisul începe să prindă volum prin umplerea cu sânge. Strângerea mușchiului pubococcigian, care la unii bărbați apare involuntar în momentul umplerii, nu este benefică. Penisul se va umple puțin pe moment, iar apoi încordarea mușchiului împiedică sângele să mai înainteze. Exercițiul propus de dr. Barbara presupune o un preludiu lung cu partenera, care să îți dezmierde zona genitală, iar dacă pe măsură ce devii excitate ea simte că îți încordezi mușchiul pubococcigian, ea îți va spune acest lucru și va aștepta destinderea lui înainte de a continua. După ce ea ți-a indicat de mai multe ori momentele de încordare, vei începe singur să le recunoști și să te relaxezi.
  • Rigiditatea se petrece atunci când valvele blochează sângele în interior. Pentru această fază psihoterapeuta recomandă un exercițiu care te ajută să devii conștient de nivelul de excitare, care poate sau nu să corespundă cu nivelul erecției. Împarte nivelurile de excitare de la 1 la 10. începe să te mângâi până simți ușoare furnicături, apoi oprește-te. Reia procesul și urcă-l până ajungi la nivelul 5 și apoi oprește din nou și lasă nivelul de excitare să scadă câteva puncte. Repetă același proces și pentru niveluri superioare, 7, 8. acordă-ți câteva minute pentru fiecare punct, care să includă creșterea și scăderea.
  • Menținerea este posibilitatea de a păstra erecția într-un anumit interval, cu sau fără stimulare. Exercițiul final propus de dr. Keesling pentru impotența la bărbații tineri referitor la menținerea erecției se bazează pe exercițiul precedent în care ai învățat diversele puncte ale excitării. Cu ajutorul partenerei obține câteva puncte de excitare, apoi folosind mult lubrifiant atinge un nivel superior de excitare doar prin atingerea exterioară a zonelor pubiene; fă o pauză. Introdu-ți penisul doar pe jumate în vagin și atinge aici un punct maxim de excitare, după care retrage-te și așteaptă ca nivelul să scadă cu două puncte. Pătrunde din nou în vagin și lasă-ți penisul acolo așteptând să obții un nou nivel de excitare. Repetă de câteva ori, până prinzi încredere că poți penetra de la orice nivel de excitare. Vei observa că penisul nu trebuie să fie super-erect pentru a putea realiza penetrarea.

Exersând cât mai des, mai ales în cazul bărbaților tineri care suferă de impotență psihologică, vor apărea îmbunătățiri vizibile în câteva săptămâni, este de părere terapeuta.

Articol de psiholog Andra Iliaș, psihoterapeut specializat în hipnoză, membru al echipei Le Cabinet.