Înotul și beneficiile lui pentru sănătate

Academia Barbatilor

Misiunea de a identifica tipul de exercițiu fizic sau sportul potrivit ție, care să fie, în același timp, eficient și plăcut, poate fi, uneori, una destul de grea. Poate că vei găsi un antrenament care te va ajuta să pierzi în greutate, însă, pe care nu îl vei putea suferi. Sau, poate că vei da peste acel  antrenament care te face să te simțiți fericit, dar care nu te va scăpa de kilogramele în plus. Din fericire, se pare că există o activitate care să le bifeze pe amândouă:  înotul. Mersul la bazin, din când în când, poate fi în același timp distractiv și benefic în lupta cu kilogramele. De ce?

Înotul îți tonifiază trupul

beneficii înotSunt, de fapt, multe avantaje pentru care merită să îți pui costumul de baie favorit și să mergi la cea mai apropiată piscină. Primul ar fi că este un antrenament excelent pentru tot corpul. Mușchii brațelor și ai picioarelor se tonifiază cu fiecare mișcare de înot pe care o faci. Nu numai că vei fi mult mai zvelt după fiecare tură de bazin, ci vei fi și mai puternic. De asemenea, vei avea mult mai multă energie datorită faptului că înotul îți crește anduranța. Imaginează-ți că toate aceste beneficii vin fără să îți forțezi prea mult organismul.

Înotul te face mai puternic

În afara faptului că este un antrenament excelent pentru a îmbunătățirea calităților fizice, acest sport te ajută să ai grijă și de sănătate. Cercetările au arătat că practicarea cu regularitate a înotului ajută la reducerea la aproape jumătate a riscului de apariție a unui număr de boli care pun viața în pericol. Au fost, de asemenea, efectuate studii care au concluzionat că înotul contribuie la reducerea tensiunii arteriale și la scăderea glicemiei. Adică, înotul îți aduce și o stare generală de bine.

Arde calorii

Dacă intenționezi să te apuci să înoți pentru a scădea în greutate, atunci faci foarte bine. Nu doar că vei obține acei mușchi bine definiți la care visezi, dar vei face și o formă de exercițiu fizic foarte eficient pentru arderea caloriilor. Când înoți într-un ritm mai lent, arzi între 400 și 500 de calorii pe oră. Dacă înoți ceva mai energic, consumul caloric e cu mult mai mare. Chiar și atunci când înoți pentru amuzament, vei slăbi. Dar, este important să faci acest lucru în mod consecvent și, dacă tot te-ai apucat, să te alimentezi corespunzător. Doar așa vei obține rapid rezultatele dorite.

Îmbunătățește tonusul mental

Un alt efect pozitiv al practicării înotului este îmbunătățirea tonusului mental. Mersul la piscină  de trei ori pe săptămână te va face să te simți bine din punct de vedere psihic. Și nu trebuie să stai în piscină decât o jumătate de oră de fiecare dată pentru a vedea cât de eficient este cu adevărat. Dacă vei avea grijă ca, pe lângă exercițiile fizice regulate, să ai și o dietă sănătoasă și echilibrată, rezultatele vor apărea chiar și mai repede. De asemenea, înotul ajută la tratarea anxietății și a depresiei și reduce nivelul de stres. Dacă ai insomnii, mergi la înot și o să adormi ca un prunc.

Ajută persoanele cu scleroză multiplă (SM)

Dacă tot vorbim despre efectele pozitive ale acestui sport asupra tonusului mental, s-a demonstrat că înotul este deosebit de benefic pentru persoanele cu scleroză multiplă. Acest lucru se datorează faptului că apa asigură flotabilitate și nu opune rezistență foarte mare. Studiile au arătat că înotul ocazional ajută și la reducerea durerii musculare în cazul persoanelor diagnosticate cu SM. Nu numai că această formă de exercițiu atenuează durerea fizică, dar ajută și la eliminarea depresiei și a oboselii. De fapt, în ultimii ani, terapia acvatică este utilizată din ce în ce mai mult în tratamentul SM.

Îmbunătățește sănătatea plămânilor și a inimii

beneficii înotPlămânii și inima sunt antrenați, de asemenea, atunci când înoți. Din acest motiv, înotul este un exercițiu excelent pentru cei care suferă de astm. În plus, exercițiile de respirație pe care le faci în timp ce înoți sunt foarte benefice pentru îmbunătățirea capacității respiratorii. Pe lângă astmatici, pot beneficia de efectele pozitive ale înotului și persoanele cu artrită și alte tipuri de boli ale articulațiilor. E greu să faci sport dacă, la fiecare mișcare, te dor articulațiile. Însă, în apă, impactul asupra articulațiilor este mult mai mic comparativ cu alergatul sau mersul cu bicicleta.

Înotul este accesibil

Înotul nu este doar benefic pentru organism, ci este destul de prietenos și cu portofelul tău.Iar pentru că accesul la o piscină nu este foarte scump, vei putea investi într-o pereche de ochelari de înot de bună calitate. Dacă ești tipul de persoană căreia îi place să asculte muzică orice ar face, atunci, fă bine și investește într-o pereche de căști speciale pentru înot, de bună calitate.Ele te vor ajuta să îți păstrezi motivația și cheful în timp ce topești calorii luptându-te cu apa.

Potrivit la orice vârstă

De înot te poți bucura indiferent de vârstă. Experții recomandă ca cei mai tineri să facă zilnic, cel puțin o oră de exerciții aerobice. Însă, multele ore petrecute la școală și pe internet, nu prea mai lasă timp pentru asta. Din fericire, însă, majoritatea copiilor nu resimt înotul ca pe o corvoadă, comparativ cu, să spunem, un antrenament structurat. Ei pot sta în apă cu plăcere ore întregi. Chiar și cei în vârstă se pot bucura din plin de înot. Pentru că, așa cum spuneam mai sus, înotul nu forțează foarte tare limitele corpului și, astfel, poate fi practicat în siguranță de vârstnici.

Înotul răcorește

Ultimul beneficiu din lista noastră al înotului este că poate fi pur și simplu o modalitate de a te răcori într-o zi fierbinte de vară. De asemenea, rolul său în socializare nu poate fi ignorat. Prin urmare, încearcă să îți inviți prietenii și familia să faceți o baie împreună la ștrand. Înotul nu trebuie să fie neaparat practicat la nivelul de sport. Poate fi pur și simplu un hobby sau o activitate plăcută, pe care o poți face ca să te relaxezi atunci când te simți stresat. Când simți nevoia să iei o pauză de la programul încărcat, sari într-o pereche de șlapi și fugi la cea mai apropiată piscină. Sari în apă, răcorește-te și te vei simți mult mai bine în pielea ta!

Citește și: Sauna și beneficiile ei pentru sănătate