Jeans mania. Află de ce denimul şi-a păstrat popularitatea în timp!

academia barbatilor

Denimul este incontestabil unul dintre cele mai populare materiale. De la cămăşi, salopete, pantaloni, jachete şi chiar încălţări, denimul face legea în modă!

Istoria termenului începe în Franţa secolului al XVI-lea, unde era folosită o ţesătură denumită „serge de Nîmes”, adică „stofă din oraşul Nîmes”. Aceasta era un amestec de mătase şi lână, compoziţie care i-a determinat pe unii istorici să se îndoiască de legătura cu actualul denim care este doar din bumbac. Astfel, originea cuvântului denim este în continuare un subiect controversat, mai cu seamă că la acea vreme, în Franţa se mai fabrica o ţesătură cu desen diagonal numită nim.

Lui Levi Strauss i se atribuie inventarea primelor salopete din denim pentru muncitorii din Nevada, dar adevăratul „moment de glorie” al acestui material începe după cel de-Al Doilea Război Mondial, când  James Dean, Marlon Brando şi Elvis Presley promovează acest tip de material.

James-Dean-jeans-denim

După apariţia actorului James Dean în filmul „Rebel fără cauza”, îmbrăcat în cămaşă şi pantaloni din denim toţi adolescenţii americani adoptă acest stil de îmbrăcăminte. Evident, apar şi interdicţiile: în teatre, restaurante şi şcoli, dar acestea îi determină pe americani să îşi dorească şi mai mult să poarte denim!

marlon-brando-jeans
În perioada anilor ’70, denimul a devenit sinonim cu mişcarea hippy, iar în ţările comuniste era considerat un simbol al „decadenţei occidentale”.  Azi, aproape toată lumea are în dulapul sau de haine măcar un item vestimentar din denim, iar casele de modă şi brand-urile internaţionale creează an de an, obiecte vestimentare stylish din acest material.

Kate-Moss-for-Liu Jo-ss2013
Vans a realizat espadrile confortabile şi ghete din denim (Vans Authentic Hi Washed Denim) din bumbac cu aspect prespălat şi imprimeu cu stele care fac o puternică referire la “spiritul american”. Brand-ul italinesc Pinko, a mixat ingenios imprimeurile florale, grafismele şi elementele military cu denimul în colecţia de primavera-vara şi a propus ţinute “all-denim”.

Catrinel Menghia-True Religion
Kate Moss a dat un aer seducător  colecţiei de jeans Liu Jo, realizând un shooting într-o maşină de epocă decapotabilă, în timp ce românca Catrinel Menghia “a pus pe jar” imaginaţia americanilor printr-o campanie super-sexy realizată în California pentru brand-ul True Religion.

Brand-urile Vans, Pinko, Liu Jo şi True Religion sunt disponibile în România în magazinul multi-brand, Sport/Couture din Băneasa Shopping City sau pe site-ul www.sportcouture.ro.