Mașini spectaculoase de care nu ai auzit niciodată

Academia Barbatilor

Academia Barbatilor

, Auto

Universul automobilistic mondial a fost și este populat de tot felul de modele care în momentul apariției păreau să fie un succes major dar care s-au transformat rapid în foarte bune reprezentante ale expresiei „s-au născut talent și au murit speranță”. Istoria designului auto e plină de încercări îndrăznețe, prin care atât designerii, dar și constructorii, au încercat să creeze automobile diferite ca look, care să împingă limitele creației din acest domeniu dincolo de un punct. Să vedem câteva dintre cele mai spectaculoase mașini, de care nu ai auzit niciodată.

BMW GINA Light Visionary 2001

bmw GINA Light Visionary 2001

Foto: bmwblog.com

BMW GINA a fost un concept apărut din mintea îndrăzneață a lui Chris Bangle, directorul de design de la BMW, care și-a dorit să „chinuiască” un model aplicându-i o geometrie pe undeva greu de înțeles. El a acoperit exteriorul automobilului cu poliuretan din fibră de spandex, care la acea vreme ar fi trebui să îmbunătățească mult calitățile aerodinamice ale mașinii.

Bugatti Type 57S

Bugatti Type 57S Compétition Coupé Aerolithe

Foto: hemmings.com

Pe numele complet Bugatti Type 57S Compétition Coupé Aerolithe, acest automobil a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris, în anul 1935. Dar s-a „pierdut” apoi, explicația celor de la Bugatti fiind că s-a preferat dezasamblarea lui în părți care au fost utilizate pentru crearea producției de Type 57, ce a urmat. Ceea ce se vede în fotografie este un remake produs în anul 2007, după specificațiile și unele fotografii păstrate de atunci, la care s-a adăugat un tablou în ulei pictat de un inginer de la Bugatti.

Ferrari 512 S Modulo

Ferrari 512 S Modulo

Foto: motor1.com

Compania celebrului designer Pininfarina a produs de-a lungul timpului mult modele fabuloase, dar Ferrari 512 S Modulo, creat pentru Salonul Auto de la Geneva, din 1970, nu e chiar unul care să fi strălucit de frumusețe. În schimb, a avut un look atât de… science fiction, încât a întors privirile tuturor. Responsabilul pentru S Modulo a fost designerul Paolo Martin, care a așezat bizara caroserie pe șasiul unui Ferrari 512S, un automobil de curse.

Oul Electric

electric egg

Foto: oldconceptcars.com

În ziua de azi, o mașină electrică nu mai impresionează pe nimeni, dar în anul 1942, a pune la un loc cuvintele „mașină” și „electrică” era aproape o blasfemie. Însă nimic nu-l putea opri pe designerul parizian Paul Arzens, a cărui imaginație era debordantă. „Oul electric”, creat de el, era un fascinant concept de gândire avansată. Acesta avea trei roți și funcționa grație unor baterii electrice, era construit din plexiglas (un material nou-nouț la acea vreme) și aluminiu și arăta ca un… ou. Care venea din viitor.

Stout Scarab

The Stout Scarab

Foto: hemmings.com

Designerul William Stout, care a lucrat ca inginer aviatic înainte de a păși în lumea automobilelor, a fost unul dintre pionierii care au integrat luxul și bunul gust în zona mijloacelor de deplasare. De altfel, compania lui, Stout Air Lines, este cunoscută ca fiind cea care a introdus asistenții de zbor și mesele la bord, în aviația civilă. În privința automobilelor, Stout a avut ideea de a construi o mașină în care să se poată servi masa, la drum lung. A rezultat acest „scarabeu”, care nu a avut succes, fiindcă la acea vreme (1936) costa 5000 $ (echivalentul a 90.000 $ de azi), fiind mai scump ca orice Cadillac sau Packard, automobilele de lux ale vremii. În total, au fost produse mai puțin de 10 Scarab-uri.

Firebird 1 XP-21

Firebird 1 XP-21Avioanele de luptă din Cel De-al Doilea Război Mondial au inspirat mulți constructori de automobile și designeri. Cei de la General Motors s-au gândit însă să creeze un jet fighter pe patru roți, care să aibă un cockpit asemănător cu cel de pe avion, o coadă similară și un motor care să genereze 370 CP – cifră impresionantă pentru anul 1953.

Cadillac Cyclone

mașini spectaculoase Cadillac CycloneDincolo de designul fantastic al acestui Cadillac Cyclone, concept din anul 1959, sunt de remarcat cele două conuri negre, ca niște ghiulele. Acestea erau radare pentru sistemul anti-coliziune pe care constructorul american l-a montat pe mașină. Dacă automobilul se apropia în mod periculos de un obstacol, sistemul transmitea o serie de avertizări prin lumini plasate la bord și printr-un sunet agresiv, fiind capabil chiar să frâneze în mod automat.

Citește și un top 7 al celor mai rapide mașini din lume în 2018