La cel de-al 88-lea Salon Auto Internațional de la Geneva, de luna viitoare, Mazda va prezenta SKYACTIV-X, un motor ce funcţionează pe un principiu nemaiîntânit până acum – metoda de combustie Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI).
SKYACTIV-X, ce este mai bun din ambele universuri
SKYACTIV-X va fi primul motor comercial din lume, pe benzină, care va utiliza această tehnologie ce combină beneficiile aprinderii prin scânteie (energie la turații ridicate și emisii scăzute) cu cele ale dieselului (răspuns rapid și economie de carburant). Acel „X“ din titulatură marchează exact înfrăţirea principiilor şi avantajelor celor două tipuri de motorizări, deşi litera cu pricina ne duce, mai întâi, cu gândul la mutanţii profesorului Xavier. Sau poate că nu e chiar o coincidenţă…

Sursa: carthrottle.com

Sursa: drivemag.com
Versiunile anterioare ale motoarelor SKYACTIV, cu o rată de compresie ce poate atinge un uimitor 14:1, se laudă deja cu performanţe remarcabile – precum un consum declarat de 3,8 l/100 km pentru Mazda 3 hatchback cu motorizare 1.5 D (cutie manuală cu şase trepte) şi de 4,5 l/100 km pentru Mazda 2, tot hatchback şi tot cu un motor de 1.500 cmc, numai că, de data asta, pe benzină.
Jinba Ittai şi „călăreţul“ modern

Sursa: digitaltrends.com
SKYACTIV nu se referă doar la motorul propriu zis, ci şi la întreg ansamblul caroserie-şasiu-transmisie-echipare interioară. Pe lângă un consum îmbunătăţit, acest pachet tehnologic complet este menit să confere siguranţă, confort şi o plăcere generală de a conduce. Jinba Ittai, versiunea originală, niponă, a filosofiei auto amintite, semnifica odinioară unitatea cal-călăreţ, astăzi traducându-se prin perceperea autoturismului ca făcând parte integrantă din corpul aceluia care se află la volan. Pasagerii beneficiază de aceeaşi atenţie din partea Mazda, care susţine că aceştia au şanse considerabil mai mari de a-şi menţine echilibrul natural al corpului în timp ce autoturismul rulează şi efectuează diverse manevre.
- Surse: carmudi.com, motorauthority.com, cnet.com, cetusnews.com, theweek.co.uk