Porsche 911, o mașină de condus și de colecționat

Academia Barbatilor

Niciun automobil nu a atras vreodată mai multe priviri și nu a stârnit mai multe dorințe ca modelul Porsche 911. O mașină iconică, pe care oricine ar vrea să o conducă, la fel de mult precum ar vrea să o colecționeze, fiindcă de-a lungul vremii fiecare model apărut a avut sclipirile lui. Unele mai puternice, altele mai mediatizate, toate, însă, absolut remarcabile. Să aruncăm o privire asupra acestui model de excepție.

Ferdinand Porsche a fost un geniu

porsche 911

Ferdinand Porsche

Ferdinand Porsche și invențiile automobilistice au mers întotdeauna mână în mână. În anul 1900, la vârsta de 25 de ani, herr Porsche a realizat, pentru o companie austriacă, designul primei mașini hibride! 34 de ani mai târziu, la 3 ani după ce și-a înființat propria companie, Porsche semna un contract cu Hitler pentru producerea unui automobil destinat oamenilor de rând. Acesta avea să fie Volkswagen Beetle.

Penuria de materiale componente l-a condus apoi pe Porsche la ideea de a folosi piese din producția de Beetle la următoarea mașină gândită de el: Porsche 356, predecesorul lui 911. De-a lungul a 15 ani aveau să se producă 75.000 de bucăți din acest model.

901, interzis de francezi

porsche 911

Porsche 901

Din 1964, Porsche a început să producă modelul 911, cel care avea să devină cel mai popular model al companiei. De altfel, din 1964, toate mașinile Porsche 911 au fost produse într-un singur loc: fabrica Porsche din Stuttgart. Doar că, inițial, modelul apărut cu un an mai devreme s-a numit Porsche 901 și chiar au fost produse 82 de automobile sub acest nume. Ce a dus la modificarea lui? O „reclamație” venită de la vecinii francezi.

Peugeot a protestat, susținând că în Franța compania deține drepturile exclusive pentru a produce modele de mașini cu nume formate din trei cifre, care să aibă un zero la mijloc! Decât să schimbe modelul pe care să-l vândă în Franța, cei de la Porsche au preferat să schimbe numele, modificându-l în 911.

Fratele geamăn, 912

A urmat o istoria ajunsă, iată, la 55 de ani, timp în care compania a produs 16 versiuni de Porsche 911, inclusiv 911 GT3, un model cu un motor care dezvoltă nu mai puțin de 435 cai putere. Fabrica din Stuttgart produce zilnic circa 110 mașini automobile din modelul 911, alături de alte 40 de Boxter, plus un total de aproape 500 de motoare.

Puțini știu că, la începutul istoriei, 911 a avut un frate geamăn, un model cunoscut sub numele 912. Acesta era un automobil entry-level, care înlocuia motorul în patru cilindri de pe 911 cu unul mai slab.

porsche 911

Porsche 912

Designul lui 911 a fost schimbat de numai cinci ori pe parcursul a 40 de ani, lucru ce a dus la 6 generații de mașini. În privința culorilor, negru, roșu și alb au fost cele mai populare, dar se cunoaște faptul că Porsche poate customiza mașina, la cerere, în orice culoare dorește clientul.

3 modele Porsche 911 pentru colecționari

911 Targa (1974 – 1993)

porsche 911În lumea 911, coupe-ul hardtop a fost întotdeauna o variantă mai dezirabilă decât varianta Targa (existând, totodată, și o diferență evidentă de preț), dar datorită faptului că producția acestuia a fost mult mai scăzută, astăzi Targa începe să capete o atenție sporită printre colecționari.

911 Carrera 3.0 (1976-77)

porsche 911A fost o mașină relativ ușoară, cu un motor interesant, produsă în serie mică – doar 2564 de coupe-uri făcute pentru… eternitate (comparativ cu cele 58.000 de 911 SC și 76.000 de 3.2 Carreras-uri care au urmat). Are look-ul specific anilor 70, asemănător cu cel al modelului Carrera 2.7 MFI.

996 Carrera 4S Manual

porsche 911996 Carrera 4S are o alură agresivă și un look turbo, extrem de apreciat în ultima vreme, motiv pentru care prețurile acestui model au luat-o mult în sus, în special pentru exemplarele cel mai bine întreținute. Este primul model 911 cu răcire hidraulică și, în mod cert, viitorul îl va recunoaște drept unul care a marcat o bornă importantă.

Citește și despre 5 automobile vintage cu care ai începe o colecție de aur