Porsche anunță primele sale automobile electrice: Taycan și Taycan Turbo S

Academia Barbatilor

În cadrul unor evenimente de ținută ce au avut loc în Canada, China și Germania, constructorul german de automobile Porsche a dezvăluit publicului larg cea mai recentă mașină, menită să zguduie piața autovehiculelor electrice: Porsche Taycan.

porsche taycan
Foto: Christoph Bauer / www.wagnerchic.com

Oferită în două variante – Taycan și Taycan Turbo S – este prima încercare a celor de la Porsche de a intra pe piața EV. Una care i-a costat nu mai puțin de un miliard de dolari investiți în dezvoltare, bani care încep încet-încet să-și arate roadele.

Taycan este exact mașina de care Porsche are nevoie pentru a rămâne Porsche”, a declarat Detlev von Platen, membru în board-ul de vânzări și marketing. Mai mult, el susține că până în anul 2025, jumătate dintre exponatele Porsche de la saloanele auto vor fi electrice.

O schimbare majoră în filosofia companiei care decenii întregi și-a făcut un renume din mașinile sport, cu motoare aspirate. Acum, se pare că ADN-ul Porsche începe să se modifice.

Porsche va construi Taycan, începând cu 9 septembrie, în noua fabrică de la Zuffenhausen. „Fabrica viitorului”, cum e supranumită, nu produce nici cel mai mic impact negativ asupra mediului înconjurător, folosind surse regenerabile de energie electrică și biogaz pentru generarea căldurii. Construcția acestei fabrici, în care se utilizează și vehicule logistice propulsate electric, a durat mai puțin de patru ani.

Porsche Taycan, un model orientat spre performanță

porsche taycan

Din fericire, construcția Taycan-ului va dura mai puțin. Un model orientat spre performanță. Nu se apropie de cea generată de o Tesla din gama Model S, însă e competitiv.  Din fabrica mult-lăudată vor pleca, pentru început, modelele Turbo și Turbo S. Ambele produc 616 CP, dar există o funcție care permite ca Turbo să producă 671 CP, iar Turbo S – 751 CP. Turbo S este mai puternică, însă Turbo are o autonomie mai mare: 380-450 km vs. 387-411 km. Taycan ajunge de la 0 la 100 km/h în aproape 3 secunde, având o viteză maximă de 260 km/h.

porsche taycan

O veste bună vine și în privința timpului de reîncărcare a bateriei. Activarea opțiunii „Thermal Pre-Conditioning”, care încălzește sau răcește bateria pentru a o aduce la temperatura optimă de încărcare, la care se adaugă noul charger Electrify America (350 KW, 800 V) fac ca un Taycan să se încarce de la 5 la 80% în doar 22 de minute și 30 de secunde. Dacă nu apelezi la „pamperizarea” bateriei, timpul se mărește la 45 de minute. Dacă folosești un încărcător clasic, de 400 V, ajungi de la 5 la 80% în 36 de minute. Un charger de 110 V încarcă bateria în 11 ore.

Deși încă e devreme să facem comparații, Porsche Taycan este unul dintre primii competitori reali pentru Tesla. Dar una dintre cele mai mari diferențe dintre modelele celor două companii este prețul. Prețul unui Turbo Taycan pornește de la 153.310 $, în vreme ce un Turbo S se instalează la tine în garaj pentru 187.610 $. Dacă adaugi câteva opțiuni, prețul crește ridicol de mult. E posibil ca, totuși, prețul de pornire să scadă rapid, însă la această întrebare doar timpul ne poate răspunde.

Citește și: Porsche 911, o mașină de condus și de colecționat