Robert Trandafir, Gun Media: „done is better than perfect because we can optimize”

academia barbatilor

Robert Trandafir conduce Gun Media, una dintre cele mai performante agenții de Google Ads, SEO și PPC din România iar succesul campaniilor lor ne-a determinat să aflăm mai multe despre ce înseamnă acest business și care sunt provocările celor care îl conduc.

De unde a venit ideea de afacere?

În 2013, lucram deja de 3 ani într-o agenție specializată de marketing online. Am început ca specialist SEO și am evoluat până la responsabil de departament. În acel an, am decis că viziunea mea e diferită  de cea a companiei în care lucram și mi-am dorit să fac mai mult. Așa că m-am decis să fondez propria agenție de SEO împreună cu un fost coleg. După 2 ani în care am avut foarte multe provocări, a urmat o separare de vechiul asociat, un rebranding și o fuziune cu o altă agenție specializată în Google Adwords. Din această fuziune, a rezultat formula Gun Media, agenție de performance în marketing online specializată în SEO, PPC și Google Ads.

Cât a durat până când ai decis să pui în aplicare această idee?

Antreprenoriatul m-a atras dintotdeauna și nu mă vedeam în postura de angajat pe viață. Compania în care lucram nu o ducea prea bine la acel moment (a și iesit de pe piață în a doua jumătate a anului 2013) așa că decizia am luat-o foarte rapid. M-am hotărât să încerc și nu am regretat niciodată această decizie.

De ce ai ales acest domeniu?

Pot să zic că domeniul m-a ales pe mine. În urmă cu mai bine 12 ani, în 2007, aveam un job studențesc într-un back office pe o poziție de suport relații cu clienții. Am vrut să fac o schimbare și am ajuns într-o agenție de webdesign mulțumită unui prieten care era programator acolo. Acolo am interacționat cu clienți din online, am descoperit Google Analytics, am observat relația dintre traficul de pe site și rezultatele unui business și am stiut imediat că domeniul mi se potrivește mănușă. Eu sunt o persoană foarte energică, îmi plac provocările noi, iar în marketing online, noutățile sunt la ordinea zilei. Nu prea sunt 2 zile la fel, lucrurile evoluează mult și mă bucur că, împreună cu agenția, avem ceva de spus și ajutăm clienți să se dezolte utilizând marketingul online.

Unde ți-ai propus să duci acest business în următorii 5 ani?

Un milestone important va fi să depăsim 1 milion EUR cifră de afaceri din fee-uri (fără să includem bugetele de promovare ale clienților). Am încheiat 2018 cu aproape 300 000 EUR, ne propunem ca anul asta să avem o creștere de 50% și cred că în următorii 3-4 ani, vom ajunge și la milion. În 5 ani, îmi doresc, împreună cu asociații mei, Ana și Florin, să ducem Gun Media în top 3 agenții de perfomance din Romania. Visul meu este ca specialiștii care duc acum greul campaniilor să evolueze, să crească alți specialiști langă ei și să devină manageri mai buni decât mine.

Care este modelul tău antreprenorial? Dar moral?

Îmi place să urmăresc oamenii care au succes și să îmi extrag informații care să mă ajute să devin mai bun. În această categorie i-aș menționa pe Sergiu Neguț (un investitor care și-a pus foarte mult amprenta pe creșterea unor proiecte online de succes), Valentin Radu (din punctul meu de vedere este cel mai pregătit om de marketing online pe care îl cunosc și o resursă continuă de informații utile), frații Ștefan de la Autonom care au pus accentul pe oamenii din interior, pe satisfacția lor și au creat o companie extraordinară, Dan Isai Salad Box care a pornit de la niste banale salate și acum are câteva mii de angajati și, nu în ultimul rând Raluca & Răzvan Ștefănescu de la Cupio, clienții mei din 2012 (oameni care au crescut aproape de la 0 sub ochii mei, foarte focusați pe a crea un brand puternic și foarte buni lideri de echipă). Din punct de vedere moral, primele persoane la care mă gândesc sunt părinții. Chiar dacă nu au nicio treabă cu antreprenoriatul, setul de valori transmis de ei e mai important decât orice text din vreo carte citită.

Consideri că ai făcut greșeli pana acum în business? Care sunt acelea?

Greșeli cred că fac în fiecare săptămână, dar mă bucur că învăț din ele.
Vorbeam la început că am avut inițial o agenție cu un fost coleg, din care am ieșit. Deși mă înțelegeam foarte bine cu el, viziunile noastre erau total diferite. Nu am discutat de la început lucruri esențiale și ne-a costat. Dar, în același timp, fără acea greșeală, nu aș fi știut să pun bazele parteneriatului actual. E foarte important să pui pe masă toate elementele importante pentru tine dacă vrei să reziste un parteneriat, să comunici de la început unde vrei să ajungi, ce vrei să faci și să ai un set de valori apropiate cu partenerii tăi.
O altă greșeală a fost frica de a investi în oameni mai devreme. A durat destul de mult până am avut curaj să devenim competitivi din punct de vedere al pachetului salarial sau să oferim beneficiile pe care le oferim acum. Aceste lucruri cresc gradul de implicare în agentie, colegii sunt mai fericiți, campaniile performează mai bine.

Ce sfaturi te-au ajutat la începutul carierei şi de la cine le-ai primit?

Am cam făcut lucrurile după capul meu, nu m-am ghidat după niște sfaturi. Am avut, bineînțeles, soția care mi-a fost mereu alături, a avut încredere în mine și m-a încurajat. În 2013, fără vreun buget de investiții la îndemână, am renunțat la un job « sigur », mi-am luat un apartament cu credit chiar înainte de demisie, am deschis firma și la finalul anului mai aveam și nunta. Daca mă uit în spate, e clar că a fost o doză de inconștiență, dar am avut încredere în mine. M-am gandit că oricând mă pot reangaja dacă nu îmi iese și am pornit la drum.
M-a ajutat foarte mult faptul că livram rezultate pentru clienți, mă simțeam apreciat și stiam că mă vor recomanda când vor avea ocazia. Dacă faci lucrurile bine, nu are cum să nu se întoarcă tot bine.

Există lecții pe care le-ai învăţat de la propria afacere?

Da, clar. Foarte important e să știi să alegi partenerii. Apoi, nu aștepta să se întâmple lucrurile, acționează imediat ce simți că ceva e în neregulă. Și… nu lăsa pe mâine ce poți face azi. 😊

Care este motto-ul după care te ghidezi în afaceri?

Motto-ul agenției este „țintim doar performanța”. Ne dorim să ne punem amprenta în dezvoltarea oricărui client care ne trece pragul și să il ajutăm să își scaleze business-ul. Un alt motto al meu este „done is better than perfect” pe care îl completez eu cu „because we can optimize”. De multe ori mi-a fost frică să fac ceva pentru că mă gândeam că nu e perfect. Am învățat să dau drumul la idei, să mă apuc de lucruri și să le evaluez și optimizez pe parcurs.

Care este cartea preferată?

Tony Hsieh – Cum să livrezi fericire. Mi-a plăcut foarte mult povestea Zappos și sunt foarte multe elemente în carte pe care le poți aplica în business, atât în relația cu clienții cât și în relația cu colegii.

Care ar fi ingredientele pentru o afacere de succes?

  • Alegerea unor oameni de calitate
  • Proactivitate către clienți
  • Implicare/ Acțiune

Care sunt cele mai importante 3 sfaturi pentru un tânăr care dorește să pornească o afacere?

  • Să înceapă imediat ce are un produs minim viabil și să nu aștepte produsul perfect
  • Să își aleagă parteneri cu care să aibă un set de valori apropiate (Atât ca parteneri de business, cât și la nivel de clienți sau angajati)
  • Să nu se vândă niciodată ieftin. Nu îți dorești clienți care vin la tine că ești ieftin, îți dorești clienți care vin la tine că ești bun.

Ce te motivează?

  • Îmi doresc să las ceva în urmă și am dorința de a contribui la crearea unui ecosistem autonom care să funcționeze fără mine.
  • Recomandările primite de la clienți
  • Satisfacția colegilor că lucrează într-un mediu foarte plăcut în care se regăsesc
  • Crearea primului milion de EUR pornind de la 0

Care este programul obișnuit de lucru într-o zi a săptămânii?

De cele mai multe ori mă trezesc la 6, ma duc 1 oră la sală, ajung la birou înainte de 8.30 și plec acasă pe la 5.
Responsabilitățile mele principale sunt de dezvoltare a agenției, dezvoltare a colegilor și de realizare a strategiilor globale de marketing online pentru clienții de top.
Săptămânile sunt destul de diferite, am fie destul de multe întâlniri cu clienții, parteneri fie ședinte cu partenerii de business.

Ce faci în weekend-uri?

Am o fetiță de 2 ani care abia așteaptă să ne jucăm. Când avem ocazia, fugim din București, dacă nu, mă găsiți în parc în IOR 😊.

Care este cel mai important avantaj în a fi antreprenor?

Satisfacția oamenilor pe care îi ajuți și faptul că nu ești limitat în atingerea obiectivelor tale, oricare ar fi acelea (financiare, libertate, timp liber, etc)

Dar dezavantaj?

Ai o responsabilitate foarte mare în a te ridica la nivelul așteptărilor tuturor celor implicați.

Care ar fi titlul din presă, legat de afacerea ta, care te-ar face un antreprenor de succes?

Gun Media, pe primul loc în topul beneficiilor oferite pentru specialiștii în marketingul digital din România

Citește și: Interviu cu Alin Popa, creator de show-uri de lumini la festivalurile verii