Decizii mici, dar care îți pot schimba viața în 2019

Academia Barbatilor

Unul dintre cele mai grozave lucruri despre venirea noului an este că îți oferă șansa de a începe de la zero. Poate nu vei reuși să ștergi în întregime trecutul (și cutumele lui), dar, începând cu luna ianuarie, ai ocazia de a-ți stabili noi obiective și de a prezenta o versiune personală mai bună.

Pentru mulți bărbați, noul an marchează începutul unei diete sau a unui nou program de antrenament la sală, dar acestea nu sunt singurele moduri în care te poți schimba în bine. Ai nevoie de inspirație? Atunci…:

Fă-ți pauza de prânz mai activă

E dificil să îți faci timp pentru exerciții și activități, mai ales atunci când eșți prins la locul de muncă în cea mai mare parte a zilei. Dar este posibil să te ridici și să te miști, adică să faci un fel de… antrenament mai redus.

Pentru a avea un stil de viață mai sănătos în acest an, folosește o parte din pauza de prânz ca să ieși afară si să faci câțiva pași. Indiferent că mergi să-ți iei de mâncare sau că te plimbi în jurul clădirii, chiar și 20 de minute de mișcare îți pot îmbunătăți sănătatea, starea și nivelul de energie.

Organizează-ți inbox-ul

rezoluții

Foto: 123rf.com

Poate că puțin îți pasă de mesajele de tip spam, care-ți invadează inbox-ul, printre emailurile de serviciu și alte mesaje mai mult sau mai puțin importante. Dar, crezi sau nu, nivelul de stres se reduce masiv din momentul în care recapeți controlul asupra haosului din căsuța ta poștală.

Pregătește cel puțin o masă pe zi

Ai mai multă grijă de propriul portofel și propune-ți să pregătești mai multe mese acasă. Dintr-un studiu publicat în revista Public Health Nutrition, aflăm că persoanele care au gătit cel puțin șase mese pe săptămână au consumat cu 173 de calorii și 16 grame de zahăr mai puțin pe zi decât cei care au mâncat aproape exclusiv în oraș.

Potrivit datelor compilate de Wellio, serviciul de planificare a meselor, cei care își prepară mâncare acasă economisesc aproximativ 10-12 euro / masă.

Limitează accesul la aparatele electronice înainte de culcare

Foto: 123rf.com

Greu de realizat, dar dacă vrei să dormi liniștit în 2019, propune-ți să nu mai utilizezi aparatele electronice cu cel puțin o oră înainte de culcare. De ce? Potrivit Național Sleep Foundation, „utilizarea dispozitivelor electronice înainte de culcare te poate stimula fizic  și psihic în moduri care pot afecta negativ somnul”.

Asta pentru că lumina albastră emisă de aceste dispozitive îți afectează ritmul circadian și nivelul de melatonină, „hormonul somnului”.

ceva o dată pe săptămâna, fără să te gândești la consecințe

rezoluții

Foto: 123rf.com

Nu îți sugerăm să-ți înjuri șeful ca să simți o ușurare de moment sau să-i tai cauciucurile când nu te vede nimeni. Mănâncă o bucată de tort fără să te simți vinovat, cumpără o pereche de blugi fără să te uiți la bani și anulează ieșirile în oraș, dacă preferi să stai acasă și să dormi.

Fă-ți timp pentru o vizită la doctor de cel puțin două ori pe an

Nimeni nu vrea să meargă la doctor, mai ales când nu are o condiție fizică prea bună. Cu toate acestea, controalele regulate – chiar și atunci când ai impresia că ești ok – te ajută să detectezi din timp o eventuală boală. S-ar putea să crezi că e pierdere de vreme, dar e de preferat să pierzi câteva ore cu doctorul tău, decât să te lupți cu ceva serios timp de câteva săptămâni sau luni.

Programează cel puțin o ieșire pe lună împreună cu partenera

Pe măsură ce o relație progresează, gesturile romantice și nopțile intime sunt lăsate la o parte, mai ales atunci când apar și copii în peisaj. Dacă nu poți să-ți aminteșți de ultima dată când ți-ai scos partenera în oraș, atunci fă din acest lucru o prioritate anul acesta și dedică-i măcar o seară pe lună, ca să nu spunem pe săptămână.

Mergeți la un film. Bucurați-vă de o cină la restaurantul preferat. Cumpărați bilete la un concert live. Orice-ar fi, asigură-te că petreci timp de calitate cu persoana pe care o iubești și reamintiți-vă de ce sunteți împreună.

Fă un efort conștient de a mulțumi cuiva în fiecare zi

rezoluții

Foto: Pixabay

Dacă discuți cu fata frumoasă din spatele tejghelei de la cafeneaua pe care o frecventezi, zâmbește și mulțumeste-i că ți-a făcut ziua mai bună. Dacă cineva ține ușa pentru ține, atunci mulțumeste-i pentru gest.

Chiar dacă nu pare să facă o diferența, această simplă expresie a recunoștinței poate face ziua cuiva mai bună. Oamenilor le place să se simtă văzuți și apreciați. Un simplu „mulțumesc” poate să îți schimbe viața.

Citește și cum să eviți să mai pierzi lucruri