Test cu BMW X2: SUV-ul milenialilor

Rareș Lazăr

, Auto, Fine Living

Am plecat să iau mașina de test cu ceva emoții în suflet pentru că știam de când s-a lansat că BMW X2 e pentru mine. Pentru tânărul care nu se mulțumește cu mașini de duzină și vrea premium, fun to drive, mașină înaltă, ușor de condus și de parcat în oraș dar care să fie bună și pentru câte o escapadă de weekend.

Din toată pleiada de X-uri oferite de BMW, acesta face să-mi bată inima cel mai tare. Am condus un weekend noul “suvuleț” de la BMW și l-am înțeles. Am înțeles de ce era nevoie de un X2 în gama celor din Bavaria.

Exteriorul noului BMW X2

De la primul contact cu X2, mi-am dat seama că mașina asta este concepută pentru tinerii din ziua de azi, generația Millenials. Design-ul agresiv atrage toate privirile și te face să crezi că ai de-a face cu o sportivă adevărată. Când o privești din față, grilele de aerisire supra-dimensionate îți dau impresia unei mașini cu motor mare care trebuie să înghită mult aer pentru a se răci. La aspectul sportiv al mașinii contribuie și pachetul M Sport X(6604 euro), dotare cu care mașina de test a fost echipată și care alături de culoarea Galvanic Gold(707 euro) au întors capetele. 

Din lateral, mașina arată ca un hatchback pompat și înălțat, dar jantele M de 20 de inch și pragurile cu inserții din plastic gri te fac să crezi că ai de-a face cu un SUV mic.

Încă un element care nu poate fi trecut cu vederea este apariția total surprinzătoare a siglei BMW pe montantul C al mașinii cu trimitere către modelele mai vechi ale producătorului precum legendarul 3.0 CSL. Aici există o dezbatere lungă, puritanii mărcii afirmând că emblema nu are ce căuta acolo pe un SUV de la BMW, dar mie chiar îmi place cum arată.

 

Tot la exterior ar fi de apreciat farurile cu tehnologie LED, o echipare care nu ar trebui să lipsească atunci când plănuiești să călătorești  noaptea.

Interior

La interior, finisajele sunt dintre cele mai bune: plastic moale, aluminiu și lista de material premium poate continua. Planșa de bord este deja clasică, consola centrală fiind de asemenea arhicunoscută, cu comenzi puse la locul lor, intuitivă și confortabilă. Totuși, mă așteptam la mai mult de la schimbătorul de viteze care este destul de lung și inestetic. 

Scaunele mi-au plăcut foarte mult fiind într-o combinație de textil cu piele întoarsă neagră și cusături galbene. În plus, scaunele sunt foarte confortabile, cu un suport lateral bun.

 

Ca și design, interiorul nu se ridică la înălțimea exteriorului, însă este ”corect”, confortabil și elegant. 

Spațiul din interiorul lui X2 este mai mult decât suficient și pentru cei din față dar și pentru cei din spate. Totuși, datorită siluetei plafonului, pasagerii din spate sunt privați de spațiu la cap dacă sunt mai înalți de 1.80 m.

Am plecat patru persoane la drum și nu am simțit nevoia de mai mult spațiu în portbagaj pentru bagajele noastre. Acesta are un volum de 470 de litri și pe noi nu ne-a dezamăgit. Spațiile de depozitare sunt destule, buzunarele ușilor pot găzdui cu ușurință sticle de apă de doi litrii iar cupholder-ul din selectorului de viteze este numai bun și pentru pahare Venti.

 

Cum se simte noul BMW X2

Mașina testată este echipată cu un motor diesel de 2 litrii care dezvoltă 231 de cai putere și un cuplu de 450Nm, în combinație cu transmisia automată în 8 rapoarte Steptronic și mod Sport care te vor împinge mai mereu să conduci mai agresiv decât de obicei.

A fost o plăcere să conduc mașina, mai ales în modul Sport care întărește suspensia și trezește mașina la viață mai repede decât de obicei. Am scos un consum mixt de 7.5/100 km în condițiile în care am prins zilele de vineri și luni prin traficul extraterestru din București la care se adaugă drum de 300 de kilometri în afara orașului.

Deși este vorba de un SUV, BMW X2 nu a uitat că mai înainte de toate este un BMW și se conduce ca atare. Motorul diesel de 2 litri este cu mult peste așteptări și cred că este cea mai bună variantă pentru această caroserie dacă îți dorești putere și caracter sportiv.

Pot spune că mașina atinge cu brio targetul și este făcută pentru tinerii interesați de aspectul mașinii dar și practicabilitatea acesteia.

Prețul unui X2 pleacă de la 39.270 de euro iar modelul testat costă 58.312 euro.