Vlad Mihălăchioiu: „Nimeni nu poate pune preț pe un eveniment reușit, e costul liniștii clientului pentru evenimente memorabile”

Academia Barbatilor

Vlad Mihălăchiou este event planner. Mai exact, organizează evenimente. Și-a pornit cariera antreprenorială cu experiența organizatorică din evenimentele sportive pentru care a lucrat ca angajat, dar s-a aventurat pe un drum nou: petrecerile cu tematică. Astfel a pus bazele brand-ului the date. De la acestea, portofoliul său s-a extins cu petreceri private și evenimente de presă.

Cum ai decis să începi un business de organizare de evenimente?

E greu de spus. Nu eram neapărat hotărât să încep un astfel de business, cel puțin nu la modul clasic în care intri într-un business. Eram angajat în mai multe proiecte și a fost așa o chestie de moment, cum sunt de fapt toate provocările. Poate că undeva a început și dintr-o ambiție a mea de a-mi depăși statutul de atunci, viața mea era mult mai concentrată pe sport și evenimente sportive la vremea respectivă.

Care a fost investiția inițială?

Nici nu m-am gândit la costuri pentru că e greu să estimezi când nu ai o referință sau experiența necesară. Pot să declar cu siguranță că am făcut greșeli, că socoteală de acasă nu se potrivește cu cea din târg și că în orice business aflat la început trebuie să presupui că cel puțin un an nu o să scoți bani. Despre cât o să investești… nici asta nu poți să cuprinzi din imaginație.

the date

Photo: www.themoment.ro | Geo Curnic

În România, când spui organizare de evenimente, majoritatea se gândește la nunți și concerte. Ce e dincolo de aceste doua tipuri de evenimente?

Da, într-adevăr m-am lovit și eu de aceste preconcepții. Să nu uităm însă că petrecerile the date. au fost de la început un concept nou și diferit de ceea ce exista pe piața mondenă a capitalei. Că s-a dovedit că astfel de petreceri tematice prind foarte bine, e altceva. Dovada că facem bine ceea ce facem e faptul că a apărut competiția. În această industrie, sau mă rog, în orice industrie în care activezi trebuie să-ți asumi o component de educare a publicului. Eu mă străduiesc să fac asta prin postările mele de pe linkedin și blog. Dincolo de nunți și concerte, există viață și un event planner cu experiență o să facă diferența. Garantat!

Care sunt cele mai mari provocări cu care te confrunți atunci când începi lucrul la un nou eveniment?

Cele mai mari provocări sunt investirea încrederii și lucrul cu oamenii, asta o să-ți spună toată lumea. E foarte greu să începi relații cu furnizori, să jonglezi cu mai mulți parteneri în funcție de disponibilitatea lor și nu în ultimul rând cu mofturile clientului. Bine, mofturi e un cuvânt cam aspru, capricii. E ca gluma cu oamenii de știință care au descoperit ce-și doresc femeile… și ele s-au răzgândit.

Care sunt evenimentele de care ești cel mai mândru?

Lansarea Peugeot 3008, primul meu press trip cu 15 mașini și vreo 60 de oameni în total.
Petrecerea the date. din service-ul Porsche România și cea de la Fratellini cu tematica micului dejun la miezul nopții, în care i-am servit la miezul nopții cu ouă ochiuri, exact la fel ca la un mic dejun.

Cum vezi tu dezvoltarea pieței de petreceri din România? În ce direcție vrei să te dezvolți cu acest business?

Eu cred că este o piață cu un super potențial în care au loc cu siguranță toți jucătorii. Diferența o să o facă reglajul, acel fine tuning pe care e greu să-l definești, dar care te va defini pe tine ca event planner. Direcția este către educare, așa cum spuneam și mai sus, să vindecăm preconcepțiile cu fee-ul pe care îl ia un organizator. În primul rând nimeni nu poate pune preț pe un eveniment reușit, e costul liniștii clientului pentru evenimente memorabile.

the date

La petrecere

Ce greșeli ai făcut până acum în business?

Nu consider că am făcut greșeli flagrante. Am făcut estimări greșite la început, dar le-am plătit cu o lecție învățată. E ca-n Sorry Miss Jackson: “You can plan a pretty picnic/ But you can’t predict the weather.”
Glumesc, dar am făcut greșeala să nu am back-up la back-up, e destul de greu să ții toate mingile în aer.

De ce ar apela cineva la Vlad Mihălăchioiu pentru a-i organiza evenimentul?

Ar trebui să apeleze la mine pentru că deja am făcut greșelile unui business aflat la început. Glumesc din nou. În primul rând invit orice potențial client să ne cunoaștem, apoi vom decide împreună dacă sunt potrivit pentru evenimentul lui/ei.

Citește și interviul cu Alin Popa, designer de lumini la cele mai mari festivaluri muzicale din România