Volvo XC 40 Recharge, prima mașină electrică de la Volvo

Academia Barbatilor

Nu e Tesla Model 3, nu e Porsche Taycan, dar pentru că e Volvo, cu siguranță va atrage privirile: compania suedeză a lansat primul său automobil electric – XC 40 Recharge.

Volvo are reputația de a construi cele mai sigure automobile din lume. Noua ambiție este să le producă și pe cele mai ecologice. Primul pas l-a făcut cu apariția lui XC 40 Recharge, un SUV mic, compact, prezentat pe un fundal roz. Dar mezanplace-ul a contat mai puțin, fiindcă privirile s-au îndreptat către mașina care arată aproape la fel precum modelul pe benzină XC 40, doar că fără grilă și fără țeavă de eșapament.

Volvo XC 40 Recharge

Imboldul dat de concurență

Adevăratele diferențe, însă, se află, evident, sub caroserie. Bateria este plasată sub podeaua vehiculului, încastrată într-o cutie portocalie de aluminiu, pe care Volvo a denumit-o „o cușcă de siguranță”. Încorporată în mijlocul mașinii, această cutie crează o zonă „mototolită” în jurul bateriei. Dar și acest lucru face parte din strategia de siguranță a companiei.

Volvo XC 40 Recharge

Inițial, bateria era ceva mai slabă, având mai puține celule și o capacitate mai mică decât fusese prevăzut inițial. Conform lui Henrik Green, șeful „tehnicului” de la Volvo, inginerii companiei se aflau în toiul ciclului de dezvoltare al lui XC 40 Recharge, când s-a întâmplat ceva în lumea automobilelor electrice, care i-a tras înapoi și i-a băgat în… priză: lansarea lui Tesla Model 3.

Când cei de la Volvo au aflat că Model 3 va avea o autonomie de peste 480 km, inginerii au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a mări autonomia propriilor baterii. „Am decis să alegem o mărime mai mare decât cea pe care o gândisem inițial”, a declarat Green.

Acest lucru a însemnat contactarea producătorilor de baterii sud-coreene LG Chem și chinezești CTAL, în încercarea de a adăuga bateriei module care să-i sporească performanțele. În cazul în care clienții doreau mașini electrice cu baterii mai mari și cu autonomii mai lungi, atunci Volvo trebuia să le livreze.

Volvo XC 40 Recharge
Volvo XC40 Recharge P8 AWD in Glacier Silver

Rezultatul muncii disperate pe ultima sută de metri a fost că XC 40 Recharge oferă o distanță maximă parcursă la un ciclu de încărcare european standard WLTP de peste 400 km sau de peste 321 în cel oficial american. Dezvoltă o putere de 408 CP iar bateria se încarcă la o capacitate de 80% în doar 40 de minute, în sistemul de încărcare rapidă.

Colaborare cu Google

O altă decizie crucială a fost aceea de a lucra mână-n mână cu Google pentru a integra tehnologiile gigantului digital la bordul lui XC 40 Recharge. Acest lucru a însemnat înlocuirea propriului sistem de operare al lui Volvo cu cel de la Google – o acțiune pe care multe companii au exitat să o facă.

Volvo XC 40 Recharge

A rezultat, conform lui Green, un automobil cu unul dintre cei mai buni asistenți vocali de pe piață. „Serios vorbind, funcțiile vocale din mașini sunt destul de slabe în ziua de azi și nu oferă o experiență plăcută”. Green prevede că toate sistemele de operare dezvoltate de companii se vor dovedi în curând sub standardele a ceea ce poate oferi Google sau Amazon. „De ce ar trebui ca industria auto să se pună de-a curmezișul unor companii ca Google, Amazon sau Apple în legătură cu crearea celui mai bun asistent vocal din lume?”

Și totuși, aceasta nu a fost o alegere evidentă, din moment ce Volvo se adresează segmentului de lux, iar sistemul Android e asociat cu zona mass-market. În ciuda acestui lucru, Green a denumit colaborarea dintre cele două companii drept „potrivirea perfectă”.

Volvo XC 40 Recharge

Altfel, noul XC 40 Recharge este primul model Volvo care utilizează sistemul Advanced Driver Assistance System (ADAS), despre care se spune că include un senzor scalabil aplicat unei game de camere, radar și senzori ultrasonici, scopul final fiind șofatul autonom.

XC 40 Recharge va fi disponibil în 8 culori, cu un contrastant acoperiș negru și cu pneuri de 19 sau 20 de inci. La interior, covorașele sunt făcute din materiale reciclabile iar sub capota frontală se află un mic compartiment în care se pot depozita lucruri.

Volvo susține că își va tripla în curând capacitatea de producție pentru mașinile electrice și că fiecare model Volvo al companiei va avea o variantă Recharge, urmând ca, pentru 2020, ținta să fie creșterea vânzărilor vehiculelor hibride de la 4 la 20%, oferind cumpărătorilor un an de încărcare gratuită.

Foto: Volvo

Citește și: Honda E, o încântătoare mașinuță electrică